Балон азотний, призначений для зберігання й транспортування азоту.
Балон азотний 12 літрів ГОСТ 949-73
Балон азотний 12 літрів ГОСТ 949-73 комплектується вентилем. Балони чорного кольору мають жовтий напис «АЗОТ». Що 5 років балони проходять технічне свідчення.
Технічні характеристики
Балон для азоту за ГОСТ 949-73
Місткість: 12 л.
Робочий тиск: 14,7 МПа (150 кгс/см2)
Діаметр циліндричної частини: 140 мм.
Товщина стінки, не менш ніж: 4,4 мм.
Довжина корпусу балона: 1020 мм.
Вага балона: 17-20 кг.
Сфери застосування газу
Зараз азот широко застосовується.
Завдяки низькій температурі кипіння ( -196 °C) рідкий азот застосовується як холодоагент. Промислове застосування газоподібного азоту зумовлене його інертними властивостями. Якщо в процесі, що традиційно проходить із використанням повітря, окиснення або гниття є негативними чинниками — азот може успішно замістити повітря.
У гірськодобувальній справі азот може використовуватися для створення в шахтах вибухового середовища, для розпірування пластів породи.
У металургії під час кріообпалювання та кріозагартовування металів, для вакуумної дегазації розплавів, як інертне середовище для безперервного розливання сталі, для травлення холодом. Великі кількості азоту використовуються в коксовому виробництві («сухе тушкування кокса») під час вивантаження кокса з коксових батарей.
У нафтодзвичайі як безпечний робочий агент у разі газліфтного способу видобутку нафти та під час запуску свердловин (замінник стисненого повітря), у разі аварій на нафтопродродуванні (заморожування пориву), для гасіння пожеж на нафтових і газових свердловинах, створення кріольдяних платформ у відкритому морі або на слабких ґрунтах для ведення буріння.
У хімічній і нафтохімічній промисловості як інертне середовище в хімічних процесах, для кріогенного розділення хімічних реакцій, у кріохімії для отримання полімерів високої якості — під час виробництва етилену, поліетилену, пропілену, поліформальдегіду тощо, для очищення вибухових сумішей, регенеративних каталізаторів, для зберігання й перевезення легкозаймистих рідин. Важливою сферою застосування азоту є його використання для подальшого синтезу найрізноманітніших сполук, що містять азот, як-от аміак, азотні добрива, вибухові речовини, барвники тощо.
У машинобудуванні та будівництві - зміцнення сталевих деталей і інструментів методом низькотемпературного загартування, запресовування та випресовування деталей холодом, заморожування ґрунтів під час будівництва метро та трубопроводів, виморожування і зняття плиток, глибоке охолодження мінеральної сировини для його подальшого тонкого розмелювання (наприклад під час виробництва цементу вищої якості), під час виготовлення туфового покриття.
У виробництві електроніки азот застосовується для продування зон, які не допускають наявності окисного кисню.
У сільському господарстві як інертне середовище для зберігання харчових продуктів, для зберігання сперми сталевих тварин, заморожування продуктів у польових умовах.
У харчовій промисловості азот зареєстрований як харчова добавка E941, як газове середовище для пакування та зберігання, холодоагент, а рідкий азот застосовується під час розливання олій і негазованих напоїв для створення надлишкового тиску та інертного середовища в м'якій тарі.
У пожежі. Літр рідкого азоту, випаровуючись і нагріваючись до 20 °C, утворює приблизно 700 літрів газу. На цьому факті ґрунтується принцип гасіння пожеж рідким азотом. Випаровуючись, азот витісняє кисень, необхідний для горіння, і пожежа припиняється. Оскільки азот, на відміну від води, піни або порошку, просто випаровується і вивітрюється, азотне пожежовідштовхування — найефективніший із погляду збереження цінностей механізм гасіння пожеж.
У медицині для збереження крові та крововмісних препаратів, для швидкого заморожування та зберігання тканин і різних органів, у технологіях отримання повноцінних порошкових лікарських препаратів, у кріотерапії.
Азот застосовується також для «передавання» палива в ракетах із баків у насоси або двигуни.
Накачування автомобільних шин азотом
Останнім часом дедалі більша популярність набуває накачування автошинів азотом. У чому перевага азоту перед повітрям?
Без окисного процесу металокорду шини. Кисень, що міститься в атмосферному повітрі, є окислювачем, а висока вологість усередині покришки, накачаним повітрям, призводить до конденсації вологи в разі перепадів температур. Разом ці чинники призводять до корозії металокорду, отже, зменшують термін життя покришки. Вологість азоту близька до нульової, до того ж він не є окислювачем.
Тиск у шині, накачаному повітрям, різко змінюється залежно від поточної температури шини, а влітку, природно, цей тиск досягає максимальних величин. Коефіцієнт теплового розширення повітря великий, тому для колеса легкового автомобіля підвищення тиску в розігрітій після руху шини може досягати 0,5-0,8 атмосфери. Під навантаженням мала шина на покришці автомобіля або серйозний прокол може призвести до вибуху, причому якщо лопне переднє колесо, то результат буде непередбачуваний. Для азоту коефіцієнт теплового розширення набагато нижчий: тиск у шині внаслідок розігрівання змінюється лише на 0,1 атмосфери, отже, азот забезпечує стабільний тиск всередині шини за будь-якої температури.
Колеса спортивних автомобілів, починаючи з Формули 1 і закінчуючи кільцевими перегонами, накачуються тільки азотом.
Основні атрибути | |
---|---|
Конструкція | Лита |
Виробник | СНД |
Діаметр | 140 мм |
Запірний пристрій | Вентиль |
Об`єм | 12 л |
Призначення балона | Для азоту |
Робочий тиск | 150 бар |
Матеріал корпусу | Метал |
Маса порожнього балона | 20 кг |
- Ціна: від 3 300 ₴